Register Frequently Asked Questions Search Members List Moderators and Administrators Home

LosFlippos QuizForum » Quizbesprekingen » 14-de Davidsfondsquiz Blankenberge 29/11/10. » Hello Guest [register|login]
« Previous Thread | Next Thread » Print Page | Recommend to Friend | Add Thread to Favorites
Post New Thread Post Reply
Author
Post [  «    1  2  ]
Staf
God

Registration Date: May 2003
  Post Reply with Quote Edit/Delete Post Search for Posts by Staf Report Post to a Moderator        IP Address Go to the top of this page

Zitat:
Originally posted by Phx
Zitat:
Originally posted by Staf
Zitat:
Originally posted by rastapopoulos
Kijk eens hier :

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_bijnamen_van_politici

Polle PENS staat daar--letter tekort.

Trekt op niet veel: Daerden is hier Mr.Deux Promille--in werkelijkheid is hij beter bekend als Kameraad Porsche.
Och, dat zijn geen vragen he.Da's bullshit.

Omgekeerd kun je dat wel doen--bijnaam--dan echte naam.

Staf kent het antwoord niet, dus 'Trekt op niet veel'. Typisch !!!

Neen, die Wiki-pagina trekt op niet veel. Bij Daerden staat Kameraad Porsche niet eens. Dus: waardeloos artikel. En Polle PENS daar telt 9 letters--ons invulrooster 10.Dat volstaat voor mij: dat trekt op niks--die vraag of dat artikel (ik weet het niet ) . Ge gaat van ver moeten komen om mij van het tegendeel te overtuigen, vriend. Probeer maar.Je weet nooit.
Dat ik iets ken of niet ken doet hier absoluut niks ter zake.Jij schijnt me wel bijzonder goed te kennen om het predikaat "typisch" te lanceren. Ken ik jou ?

30.01.2010, 15:53 Staf is offline   Profile for Staf Add Staf to your buddy list Send an Email to Staf
Staf
God

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Search for Posts by Staf Report Post to a Moderator        IP Address Go to the top of this page

Zitat:
Originally posted by xunil
Polle Pansj heb ik toch altijd al als bijnaam van VDB gekend.

Dedju, kans op een solo gemist. Ik vraag me af of ze Polle Pense gingen goedgekeurd hebben. Pense is natuurlijk Westvlaams--Pansj zal wellicht Brussels zijn.

30.01.2010, 15:59 Staf is offline   Profile for Staf Add Staf to your buddy list Send an Email to Staf
Staf
God

Ik ga er onze legendarische Vlaams Belanger uit Knokke--de Jef Elbers eens moeten bijhalen. Deze onvervaarde bard heeft ooit het liedje "POLLE PANSJ" geschreven en gezongen.Ik kom de Jef nu en dan nog eens tegen in de Delhaize (in de politiek niet meer--want ik ben gestopt--hij zit/zat in het OCMW ).

Nu ik eraan denk, ik luste het liedje "Leopold II" van de Jef wel.Nog iets voor de Top 100 van Sammie.Jef Elbers is wel een "hele speciale".

Ha, Polle Pansj vind ik niet meer als lied--maar de schrijver en zanger ervan zeker nog wel:

Jef Elbers. Zanger van "Polle Pansj".

Post last edited by Staf on 30.01.2010, 16:18.

30.01.2010, 16:03 Staf is offline   Profile for Staf Add Staf to your buddy list Send an Email to Staf
flipper
Legende

Registration Date: May 2004
  Post Reply with Quote Edit/Delete Post Search for Posts by flipper Report Post to a Moderator        IP Address Go to the top of this page

Ik zie nu pas dat de kwis pas wordt gespeeld op 29/11 en dat Staf de uitslag al kan voorspellen! Het orakel van Heist is hierbij bescheiden en stelt zich niet in de top 3...
Nee, al bij al een iets moeilijkere, maar evenzeer gesmaakte editie, die alles bood wat er te verwachten viel. Peter kent zijn stiel en doet zijn ding, waarbij hij rekening houdt met zijn doelpubliek en niet met het kwissersheir dat erop afkomt. In fiete wordt ieder puntverlies in deze kwis afgestraft en dit was gisteren voor ons niet anders. We waren goed in de eerste 3 ronden met zijn drieën (2de) en dan pakte de mayonaise niet meer na de blijde intrede van onze nummer 4. Shit happens....

30.01.2010, 17:32 flipper is offline   Profile for flipper Add flipper to your buddy list Send an Email to flipper
Freddyhetkalfje
Viking

Registration Date: October 2009
  Post Reply with Quote Edit/Delete Post Search for Posts by Freddyhetkalfje Report Post to a Moderator        IP Address Go to the top of this page

De verwarring rond onze opmars in het 2de deel heeft volgens mij inderdaad te maken met de dubbele puntenhistorie. Wij waren in het eerste deel wat verwonderd dat we ondanks het feit dat we op uitzondering van één ronde, zeer goed bezig waren (met een 2-tal maximums), slechts rond de 8ste / 9de plaats stonden. (dat was een gevoel want wij houden dat niet altijd exact bij in cijfers). Wellicht was uitgerekend onze zwakste ronde dubbel gerekend. Vandaar dat we in werkelijkheid in het eerste deel ook al rond de 3de/4de plaats stonden. Ze hebben volgens mij finaal dan toch die ten onrechte dubbele punten geschrapt.
Wat de topquizzers ook mogen beweren, ik vind dit (als matig quizzer) de mooiste quiz van heel het jaar. Ik kijk er altijd naar uit.
Peter is een quizmaster die snapt dat een quiz een gebeuren is dat meer inhoudt dan een vraag-antwoordspelletje. Het is altijd een totaal spektakel, waar humor en amusement hand in hand gaan met spelplezier. Hij blijft voor mij de beste quizmaster van het land. Ik verkies dat soort quiz boven één of ander droog veredeld staatsexamen of een verkapt ingangsexamen burgerlijk ingenieur. Overigens was er ook inhoudelijk niets mis met die quiz. Een paar hele goede rondes en vragen doenbaar voor de gegehenheidsploegen en selectief genoeg voor de geoefende quizzers. Wat moet je meer hebben ?
Je gaat me toch niet vertellen dat bvb. "Strauven" en "Le Cirio" makkelijke vragen waren. Overigens die "Le Cirio" vraag dat zijn vragen waar ik gek van ben. Wij hadden die ook niet juist, maar dat vind ik nu juist een schitterende vraag. Dat is iets dat niet uit ingestudeerde lijstjes komt, maar iets die van de straat geplukt is. Het antwoord kennen op zo'n vraag heeft een veel bevredigender quizorgasme dan ergens weten wie in 1947 de Nobelprijs Literatuur gewonnen heeft.
Dat is ook de kracht van Peters quiz, dat hij keer op keer dat soort vragen en onderwerpen naar boven haalt. In elk geval om het met de woorden van Michel
Wuyts te zeggen "TONNEN respect" voor EN de entertainer EN de quizmaster EN de quizsamensteller Peter Norro.

Overigens hadden wij ook "POLLE PANSE" ingevuld.

30.01.2010, 21:09 Freddyhetkalfje is offline   Profile for Freddyhetkalfje Add Freddyhetkalfje to your buddy list Send an Email to Freddyhetkalfje
marx
God

Registration Date: September 2006
  Post Reply with Quote Edit/Delete Post Search for Posts by marx Report Post to a Moderator        IP Address Go to the top of this page

Ik moet Franky bijtreden, dat deze quiz er steeds een is waar wij graag voor de entertainmentfactor naar toe komen. Moeder Overste als 'upperkut' horen bestempelen bewees nog eens dat de Norromeister het niet verleerd is.
Ook qua vormgeving zat de quiz goed ineen. Over de speciallekes was blijkbaar goed nagedacht.
Wij bij Kwistedadde verloren de quiz op een paar van onze sterkste punten : aardrijkskunde (de drie airbags bovenaan vlaanderen ) en auto's (voor opel zwaar getwijfeld tussen kapitän en commodore, maar de admiral straal genegeerd) (voor lancia vierkant voor de lambda gegaan en de lybra straal genegeerd, waarschijnlijk iets te veel op dat allitererende gefocust!)
Op ons traditioneel zwakste punt F&F daarentegen, was de blinde gok 'soldaatje' dan een schot in de roos. Zo zie je maar : de grens tussen winst en verlies in dergelijke quizen is ' a thin line'

31.01.2010, 14:12 marx is offline   Profile for marx Add marx to your buddy list Send an Email to marx
Pix
God

Registration Date: July 2003
  Post Reply with Quote Edit/Delete Post Search for Posts by Pix Report Post to a Moderator        IP Address Go to the top of this page

Zitat:
Originally posted by marx
Op ons traditioneel zwakste punt F&F daarentegen, was de blinde gok 'soldaatje' dan een schot in de roos.

Waren Frank en Johan die dan alweer vergeten van de 4Hand-quiz?

31.01.2010, 15:54 Pix is offline   Profile for Pix Add Pix to your buddy list Send an Email to Pix
Staf
God

Zitat:
Originally posted by flipper
Ik zie nu pas dat de kwis pas wordt gespeeld op 29/11 en dat Staf de uitslag al kan voorspellen! Het orakel van Heist is hierbij bescheiden en stelt zich niet in de top 3...
Nee, al bij al een iets moeilijkere, maar evenzeer gesmaakte editie, die alles bood wat er te verwachten viel. Peter kent zijn stiel en doet zijn ding, waarbij hij rekening houdt met zijn doelpubliek en niet met het kwissersheir dat erop afkomt. In fiete wordt ieder puntverlies in deze kwis afgestraft en dit was gisteren voor ons niet anders. We waren goed in de eerste 3 ronden met zijn drieën (2de) en dan pakte de mayonaise niet meer na de blijde intrede van onze nummer 4. Shit happens....

Je hebt nog 10 maanden om een paar transfers te doen.

31.01.2010, 15:59 Staf is offline   Profile for Staf Add Staf to your buddy list Send an Email to Staf
Staf
God

Zitat:
Originally posted by Freddyhetkalfje

Peter is een quizmaster die snapt dat een quiz een gebeuren is dat meer inhoudt dan een vraag-antwoordspelletje. Het is altijd een totaal spektakel, waar humor en amusement hand in hand gaan met spelplezier. Hij blijft voor mij de beste quizmaster van het land.

Dat zeg ik al jaren. Nu qua stem is Koen Vervremd ook niet mis hé--maar ge zijt wellicht nog niet naar Herentals geweest.
Een revelatie qua presentatie was overigens niemand minder dan Non Classé. Zijn "filmvragen" daarentegen.

31.01.2010, 16:05 Staf is offline   Profile for Staf Add Staf to your buddy list Send an Email to Staf
Staf
God

Zitat:
Originally posted by Freddyhetkalfje

Je gaat me toch niet vertellen dat bvb. "Strauven" en "Le Cirio" makkelijke vragen waren. Overigens die "Le Cirio" vraag dat zijn vragen waar ik gek van ben. Wij hadden die ook niet juist, maar dat vind ik nu juist een schitterende vraag.

Die twee hadden we niet hé.Dat waren nu wel twee van de weinig zeer moeilijke.
Le Cirio is een vraag als een andere.Een vraag over een café. Tja..ik ga niet op café: waarom niet ? Eh bien omdat er GEROOKT wordt tiens.

31.01.2010, 16:09 Staf is offline   Profile for Staf Add Staf to your buddy list Send an Email to Staf
Staf
God

Zitat:
Originally posted by Pix
Zitat:
Op ons traditioneel zwakste punt F&F daarentegen, was de blinde gok 'soldaatje' dan een schot in de roos.

Was het daar niet het insekt ? Hier was het de orchidee. Dat soldaatje duikt nu steeds meer op in quizzen. Zeker in "militaire graden"-ronden. Ik ben al blij dat de fameuze rots El Capitan er niet inzat.Eindelijk eens Generalife. Ook het obligate Lieutenant Pigeon met Mouldy old dough bleef achterwege. En THierry Marechal kreeg eindelijk eens een plaatsje in de schijnwerpers.

31.01.2010, 16:13 Staf is offline   Profile for Staf Add Staf to your buddy list Send an Email to Staf
colonel urko
Koning

Registration Date: December 2003
  Post Reply with Quote Edit/Delete Post Search for Posts by colonel urko Report Post to a Moderator        IP Address Go to the top of this page

Zitat:
Originally posted by Pix
Zitat:

Blijkbaar niet want in mijn geheugen was soldaatje als plantje in mijn hoofd blijven plakken
Le Cirio als cafe in Brussel weet ik ook niet waar dit vandaan komt in mijn geheugen ( ik ben er zeker nooit geweest )Ik ben zeker geen lijstjesblokker en geen actuafreak

Post last edited by colonel urko on 31.01.2010, 16:26.

31.01.2010, 16:19 colonel urko is offline   Profile for colonel urko Add colonel urko to your buddy list Send an Email to colonel urko
mainframe
God

Registration Date: October 2003
  Post Reply with Quote Edit/Delete Post Search for Posts by mainframe Report Post to a Moderator        IP Address Go to the top of this page

Zitat:
Originally posted by Staf
Eindelijk eens Generalife.

ja, die Generalife deed me nog eens lachen :
enkele jaren geleden liep ik daar rond, en hoorde er twee Nederlanders bewonderend bezig over hoe knap die General Life het wel voor elkaar had, daar in het zuiden van Spanje.
(en General Life spraken ze dus in het Engels uit)

het was me niet duidelijk of ze het over een hooggerankte militair, dan wel over een levensverzekeringsmaatschappij hadden

31.01.2010, 16:56 mainframe is offline   Profile for mainframe Add mainframe to your buddy list Send an Email to mainframe
[  «    1  2  ]   « Previous Thread | Next Thread »
Post New Thread Post Reply
Go to: